Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Gameplay z Avowed nie pokazał nie tylko ostatecznego, ale nawet aktualnego systemu walki
Od czasu ostatniej prezentacji rozgrywki swojego nowego dzieła twórcy ze studia Obsidian Entertainment chętnie udzielają wywiadów i zdradzają informacje na temat produkcji. Carrie Patel pojawiła się także w niedawnym odcinku podcastu Dropped Frames. Reżyserka Avowed zapewniła, że stan systemu walki w pierwszym gameplayu był nieaktualny już w momencie publikacji materiału.

Patel stwierdziła, że część uwag graczy była dla deweloperów „krzepiąca”, bo fani wytykali rzeczy, nad których poprawieniem zespół aktywnie pracował od dłuższego czasu. Jednym z takich elementów był właśnie system walki, a dokładniej: wrażenia towarzyszące atakowaniu i trafianiu wrogów.

Patel podkreśla, że to, co fani zobaczyli w trakcie z Xbox Developer Direct, już w chwili publikacji filmiku było „do tyłu” w stosunku do faktycznego stanu prac nad Avowed. Po prostu taka jest „natura rzeczy” – wszelkie materiały są montowane z wyprzedzeniem, a więc w przypadku wciąż dopracowywanego projektu wykorzystują nagrania ze „starej” wersji gry.

Reżyserka zapewniła też, że zespół bacznie przygląda się opiniom graczy. Jeśli więc internauci często zwracają uwagę na niesatysfakcjonujący ich element, fani mogą być pewni, iż jest on tematem rozmów deweloperów. A system walki jest bez wątpienia najczęstszym obiektem krytyki w dyskusjach poświęconych Avowed.

To nie pierwszy raz, gdy Patel lub inny przedstawiciel Obsidian Entertainment odnosi się do nieprzychylnych komentarzy. Z wcześniejszych wypowiedzi twórców dowiedzieliśmy się, jaki tytuł jest wzorem dla zespołu w kwestii walki wręcz. Deweloperzy wspomnieli też o innych systemach czy mechanikach, w tym romansach (czy raczej ich braku) oraz towarzyszach.

Ci ostatni przewinęli się również w trakcie podcastu Dropped Framed przy okazji dyskusji na temat rozwoju bohatera. O ile postać gracza nie będzie ograniczona klasami (co Patel ponownie potwierdziła w trakcie rozmowy), o tyle drzewka umiejętności kompanów będą ograniczone do jednego z „archetypów”. Niemniej i w nich gracze będą mieli pewną swobodę, co pozwoli im delikatnie dostosować styl walki towarzyszy pod własne preferencje.

Poza tym reżyserka potwierdziła brak systemu budowania bazy (bohater będzie miał obóz „podążający” za nim), minigier i wierzchowców, „skalę” gry (porównywalną z The Outer Worlds, a więc wyraźnie mniejszą od typowych „dużych RPG”), cykl dzień-noc (choć niemający wpływu na rozgrywkę) oraz znaną z serii Pillars of Eternity magię grymuarów. Patel wspomniała również, że znajomość obu części cyklu PoE nie będzie konieczna, by nadążyć za fabułą.

Avowed ukaże się na PC i XSX/S (oraz w subskrypcji Xbox Game Pass) jesienią tego roku. Deweloperzy nadal nie podają dokładnej daty premiery, co niejako potwierdza, że mają jeszcze wiele do zrobienia.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2024-02-07 13:51:44
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow